מבחר תוספים להורדת טריגליצרידים ואיזון כולסטרול

איך להוריד רמות כולסטרול?

כאן מופיעים תוספים שנבחנו מדעית בהקשר של רמת כולסטרול בריאה. אם הכולסטרול ברמה גבוהה, כדאי לשלב יותר מתוסף אחד. בכל מקרה רצויי להתייעץ עם המטפל.

  • ניאצין ללא תופעות בערה

    ניאצין מסוג (NFN / flush-free) משמש להורדת רמות גבוהות של כולסטרול. מוריד כולסטרול LDL ("הרע"), ומעלה כולסטרול HDL ("הטוב"). יתרונותיו של ניאצין מסוג ללא תופעות בערה, שהוא אינו גורם לסומק בפנים או תופעות בערה. לעשות הפסקה בנטילתו, כאשר רמת הכולסטרול נמצאת בטווח הנורמאלי.

    מינון מומלץ: 500 מ"ג ליום, 1 כמוסה.

  • פיטוסטרול – (Phytosterols (Plant Sterols

    פיטוסטרול יכול לסייע בשמירה והקטנת רמות כולסטרול. תוספים המכילים פיטוסטרול, שנלקחים פעמיים ביום עם הארוחות, כחלק מדיאטה דלה בשומן רווי (מרגרינה, חמאה) וכולסטרול, יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב. ה-פיטוסטרול פועל דרך ספיחת כולסטרול הכללי בדם ו –LDL.

    מינון מומלץ: 1000 - 2000 מ"ג ליום, 2- 4 כמוסות.

  • פוליקוסאנול - Policosanol

    פוליקוסאנול הוא שילוב של רכיבי צמחים טבעיים ששומרים על רמות הכולסטרול, שנמצאות בתוך הטווח הנורמאלי. ה-פוליקוסאנול פועל ע"י תמיכה בקליטת ה- כולסטרול "הרע": LDL ע"י הכבד ופירוקו, לכן הפוליקוסאנול מוריד רמות כולסטרול "רע". בנוסף יש לו השפעה נוגדת חמצון חזקה שמגנה על השומנים בדם מפני נזקים של רדיקאלים חופשיים. מדלל דם - בעל השפעה דומה לזו של אספירין במניעת התלכדות טסיות דם ויצירת קרישים. לפוליקוסאנול אין תופעות לוואי כמו שיש לתרופות ממשפחת הסטטינים. פוליקוסאנול הוא טבעי לחלוטין.נמצא בהרכב הפורמולה: BlockBuster AllClear™,

    מינון מומלץ של פוליקוסאנול לרמת כולסטרול בריאה: 10-20 מ"ג ליום, 2- 1 כמוסות.

  • שום

    שום הוא תוסף תזונה פופולארי, התומך בהורדת רמות כולסטרול וטריגליצרידים. מתאים לאלו שהכולסטרול שלהם נמצא בטווח הנורמאלי, וגם מספק תמיכה ומשתלב בנוגדי חמצון, ומקדם את בריאות הלב וכלי הדם. מעלה כולסטרול HDL ("הטוב"). הכמוסות מתאימות לאלו שאינם נהנים מטעמו החזק של שום באוכל, יכולים ליטול אותו כתוסף.

    מינון מומלץ: 5000 מ"ג ליום, 1 כמוסה.

  • שמן דגים עם אומגה- 3

    שמן דגים מספק חומצת שומן חיונית אומגה-3, הוא מדלל דם שאינו גורם לדימום, מסייע בשמירה על רמות שומנים בטווח נורמאלי. הוספת אומגה-3 חשובה לשמירה על בריאות הלב וכלי דם, כי היא מצמצמת היווצרות הרובד הטרשתי, שמן דגים מצמצם את הצורך בשימוש בתרופות מדללות דם, ותרופות נגד שומני דם. חשוב להוריד רמות שומני דם, מפני שרמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים יכולות להשפיע על בריאות הלב.

    מינון מומלץ: 1000 - 3000 מ"ג ליום, 1- 3 כמוסות.

  • שמן קריל KRILL

    תורם להפחתת רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול. מפחית סיכון להתקפי לב ושבץ,

    שמן קריל Krill, מכיל ריכוז של חומצות שומן מסוג אומגה 3, 6, 9, שומנים אלה הם מרכיב חיוני: במעטפות התאים, במוח והורמונים.

    שמן קריל מופק מפלנקטון של ים הקרח הדרומי. מכיל פוספוליפידים ייחודיים, הקשורים לחומצות שומן ארוכות השרשרת מקבוצת אומגה 3, מכיל אסטאקסנטין, שהוא סוג של קרוטנואיד. (דומה במבנה לבטא קרוטן).

    להלן תפקידים ושימושים לשמן קריל:

    • מפחית רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול
    • מפחית סיכון להתקפי לב ושבץ, עקרון הפעולה: מפחית חלבון תגובתי C, הקשור למצבי דלקת. חלבון זה לאורך זמן, מהווה סיכון להתקפי לב ושבץ, יותר מאשר הסיכון של כולסטרול גבוה.
    • סרטן - שמן קריל מפחית יצור של אינטרלוקינים מעוררי דלקת של החלבון התגובתי C, ושל גורם הנמק לסרטן.
    • דלקת מפרקים שגרונית - שמן קריל מפחית מצבים דלקתיים. מפחית את הצורך בתרופות ב 30%.
    • מחלות מעיים דלקתיות – לטיפול בקוליטיס וקרוהן.
    • מחלות עור - השפעה טובה על העור ופסוריאזיס.
    • לשמירה על גמישות קרומי התאים.
    • לתפקוד תקין של המוח – טיפול תומך בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, דיכאון.

איך להוריד רמות טריגליצרידים?

עלייה ברמות טריגליצרידים בדם קשורה גם היא לסיכון מוגבר של התפתחות טרשת העורקים, המהווה גורם עיקרי להתקפי לב ולשבץ מוחי. טריגליצרידים מורכבים מגליצרול ומחומצות שומן רוויות, שהן בד"כ ממקור של שומן מן החי. טריגליצרידים הופכים בחלקם לכולסטרול מסוג LDL ("הרע"). טריגליצרידים הם שומנים בדם הנוצרים מעודף פחמימות שלא נשרפו. הפחמימות נשרפות בתהליך ביוכימי מורכב מאוד, שנקרא מעגל קרבס - מעגל שריפת הפחמימות והפיכתן לאנרגיה. לפיכך בכדי להוריד רמת הטריגליצרידים יש להגביר את שריפת הפחמימות.

  1. רכיבים להגברת שריפת הפחמימות:

    יש להגביר את שריפת הפחמימות על ידי רכיבים של מעגל קרבס שהם: ויטמינים של קבוצת B, קו אנזים 10Q, כרום, מגנזיום, מנגן ועוד. חוסר בגורמים אלה, מעלה את רמת הטריגליצרידים.

    • B-50

      קומפלקס של כל ויטמיני ה- B. ברמה של 50 מ"ג מכל אחד.

      אחד הגורמים המסייעים להפחתת רמות טריגליצרידים הוא הגדלת צריכת ויטמיני B. מומלץ להוסיף ויטמיני B או מולטי ויטמין עשיר בויטמיני B. החיוניים לתהליך שריפת הסוכר.

      בנוסף ויטמיני B אחראים לתפקוד תקין של המוח ומערכת העצבים, התחדשות תאים, חילוף חומרים תקין, ייצור תקין של הורמונים, לחץ, חולשה ועייפות, מניעת דיכאון, בתוספת גאבא וצמחי מרפא.

    • כרום פיקולינאט.

      אחד הגורמים המסייעים להפחתת רמות טריגליצרידים הוא המינרל כרום. רצויי בתוספת וונדיום לשיפור הפעילות.

      כרום מסייע בשריפת הפחמימות והשומנים בגוף (ולכן מסייע בהפחתת טריגליצרידים). כרום פיקולינאט נספג ביולוגית טוב יותר, ולכן הוא סוג הכרום המומלץ. תוסף חיוני במיוחד לאלה עם סכרת או סכרת גבולית.

      מינון מומלץ: 400 – 800 מק"ג ליום, או לפי הנחיית התזונאי המטפל.

    • קו אנזים Q10

      כפי שהוזכר אחד הגורמים המסייעים להפחתת רמות טריגליצרידים הוא תוספת קו-אנזים Q10. מדוע? כי קו-אנזים Q10 הוא מרכיב חיוני בתהליך ייצור האנרגיה בגוף.

  2. הגדלת צריכת חומצות שומן

    הגבר צריכת חומצות שומן מסוג אומגה 3, 6, 9, שומנים אלה הם מרכיב חיוני: במעטפות התאים, במוח והורמונים. אומגה 3 מופקת משמן דגים. או שמן קריל Krill, המופק מפלנקטון. להם תפקידים בגוף בנוסף להפחתת רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול.(ראה מוצרים נבחרים)

  3. הגדלת הוצאת האנרגיה
    • להגביר פעילות גופנית לשריפת עודף פחמימות.